Tájékoztatás a Központi Hitelinformációs Rendszerrõl

A Központi Hitelinformációs Rendszerben nyilvántartott adatok kezelésének célja

A Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) a hazai pénzügyi intézmények kezelésében álló hitelinformációs adatbázis, amely hozzájárul ahhoz, hogy a hitelt nyújtók felmérjék a hitelt igénylõk hitelképességét. Ennek segítségével a hitelezési kockázatok összességében csökkenthetõk, a felelõs hitelezési tevékenység könnyebbé válhat, az ország pénzügyi rendszere védhetõ olyan személyekkel, szemben, akik korábban visszaéléseket követtek el a pénzügyi piacon. A KHR-re vonatkozó jogszabályokat a 2011. évi CXXII. törvény a központi hitelinformációs rendszerrõl rögzíti (továbbiakban: KHR tv.).

A KHR mind a pozitív hiteltörténetet, mind a negatív információkat (mulasztások, visszaélések, csalások), mind pedig az adósságrendezési eljáráshoz kapcsolódó információkat képes rögzíteni.

A KHR-ben kizárólag a törvényben meghatározott adatok tárolhatók, és az adatok kizárólag a törvényben meghatározott célokra használhatók fel, valamint csak az arra jogosult pénzügyi szervezeteknek adhatók ki, szigorú törvényi feltételek alapján. A KHR-t mûködtetõ vállalkozás (KHR-t az MNB által engedélyezett és folyamatosan felügyelt vállalkozás mûködtethet, Magyarországon jelenleg a BISZ Zrt. látja el a feladatot) felelõs az adatok teljes körû és naprakész nyilvántartásáért. A KHR-ben rögzített adatok banktitoknak minõsülnek, és ennek megfelelõ jogi védelem alatt állnak. Nem jelenti a banktitok sérelmét ezen adatok BISZ Zrt. részére történõ átadása, illetve ezen adatok pénzügyi szervezetek részére történõ szolgáltatása.

A CASPER Consumer Finance Zrt. adatokat
  • szolgáltat a szerzõdés megkötése, valamint bizonyos események bekövetkezésekor és
  • kap a KHR adatbázisból a szerzõdés elõtt a hitelképesség megállapításához.
1) Szerzõdéskötést megelõzõ adatátvétel

A CASPER Consumer Finance Zrt. a szerzõdéskötést megelõzõen a hitelképesség megállapításához a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozástól a következõ adatokat veszi át: a) természetes személy Ügyfél esetében – amennyiben korábban, írásbeli nyilatkozatában hozzájárult, hogy más pénzügyi szervezet átvegye a KHR tv. melléklet II. fejezetének 1.1-1.4 és 1.6 pontjai szerinti KHR–ben rögzített adatokat (lásd jelen tájékoztató mellékletét); b) természetes személy Ügyfél esetében – amennyiben korábban írásbeli nyilatkozatában nem járult hozzá adatai lekérdezéséhez a KHR tv. melléklet II. fejezetének 1.1, 1.2 e)-g) alpontok, 1.3.-1.6. pontja szerinti adatokat (lásd jelen tájékoztató mellékletét); c) vállalkozások esetén a KHR tv. melléklet II. fejezetének 2.1-2.4. pontjai szerinti adatokat (lásd jelen tájékoztató mellékletét);

A CASPER Consumer Finance Zrt. a hiteligénylés során
  • a fizetési mulasztással érintett ügyfelek,
  • bírósági ítélet szerint a hiteligénylés során bizonyítottan valótlan adatokat közlõ ügyfelek,
  • bírósági ítélet szerint a kártyavisszaélés miatt a KHR-be került ügyfelek adatait ezen ügyfelek hozzájárulása nélkül is láthatja.
2) Adatátadás

A CASPER Consumer Finance Zrt, mint referenciaadat-szolgáltató - az ügyfélvédelmi szabályok figyelembevételével - öt munkanapon belül köteles az általa kezelt referenciaadatokat a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás részére írásban átadni.

2.1. Szerzõdéskötéshez kapcsolódó adatátadás

A CASPER Consumer Finance Zrt. az adatszolgáltatás tárgyát képezõ szerzõdés megkötését követõen – a KHR tv. rendelkezései alapján - átadja a KHR részére

a) a természetes személy KHR tv. melléklet II. fejezetének 1.1. pontja és az 1.2. pontjának a)-d) és k) alpontja szerinti adatait (lásd jelen tájékoztató mellékletét),

b) a vállalkozások (gazdasági társaság, fióktelep, egyéni vállalkozó) KHR tv. melléklet II. fejezetének 2.1. pontja és 2.2 pontja a)-d) és l) alpontja szerinti adatait (lásd jelen tájékoztató mellékletét).

Az adatok KHR-be történõ átadását megelõzõen a CASPER Consumer Finance Zrt. beszerzi a természetes személy Ügyfél írásbeli nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy hozzájárul-e az adatai KHR-bõl történõ, más pénzügyi szervezet általi átvételéhez. (Kivételt képeznek ez alól a hitelmulasztáshoz, csaláshoz, visszaéléshez kapcsolódó nyilvántartások.) A hozzájárulást a természetes személy Ügyfél - az adatok KHR-ben történõ nyilvántartásának idõtartama alatt - bármikor megadhatja. Amennyiben nem adja meg hozzájárulását, ennek tényét is rögzíti a KHR és ezt megismerhetik a pénzügyi szervezetek. A hozzájárulás vagy annak megtagadása az Ügyfél összes szerzõdésére kiterjed és bármikor szabadon módosítható.

2.2. Szerzõdés futamideje alatt történõ adatátadás

a) rendszeres: az Ügyfél havonta fennálló tõketartozásainak összege és pénzneme, a szerzõdéses összeg törlesztõ részletének összege és devizaneme;

b) eseti: Amennyiben az Ügyfél az adatszolgáltatás tárgyát képezõ szerzõdés hatálya alatt elõtörlesztést teljesít, a CASPER Consumer Finance Zrt. az elõtörlesztést követõ öt munkanapon belül átadja a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás részére a KHR tv. melléklete II. fejezet 1.2 pont i) alpontja, illetve 2.2 pont j) alpontja szerinti adatot. (lásd jelen tájékoztató melléklete)

2.3. Speciális esetek
a) Fizetési késedelem
A CASPER Consumer Finance Zrt. a késedelmesen teljesítõ Ügyfél esetében a következõk szerint adja át a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás részére az alábbi adatokat:
  • a természetes személy Ügyfél
    • fizetési kötelezettségének oly módon nem tesz eleget, hogy a lejárt és meg nem fizetett tartozásának összege meghaladja a késedelembe esés idõpontjában érvényes legkisebb összegû havi minimálbért és e minimálbérösszeget meghaladó késedelem folyamatosan, több mint kilencven napon keresztül fennállt (a KHR tv. melléklet II. fejezetének 1.1-1.2 pontja szerinti adatok kerülnek átadásra, lásd jelen tájékoztató mellékletét)

  • nem természetes személy Ügyfél (vállalkozás)
    • fizetési kötelezettségének oly módon nem tesz eleget, hogy a lejárt és meg nem fizetett tartozása több mint harminc napon keresztül fennállt (a KHR tv. melléklet II. fejezetének 2.1-2.2 pontja szerinti adatok kerülnek átadásra, lásd jelen tájékoztató mellékletét)

b) Csalás miatt elutasított hitelkérelmek

A CASPER Consumer Finance Zrt. a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás részére írásban átadja annak a természetes személynek a KHR tv. melléklet II. fejezetének 1.1 és 1.3. pontja szerinti adatait (lásd jelen tájékoztató melléklete), aki a kölcsönszerzõdés megkötésének kezdeményezése során

a) a szerzõdés megkötésének kezdeményezése során az Ügyfél valótlan adatot közöl és ez okirattal bizonyítható, illetve

b) hamis vagy hamisított okirat használata miatt a bíróság jogerõs határozatában a 2013. június 30-ig hatályban volt, a Büntetõ Törvénykönyvrõl szóló 1978. évi IV. törvény 274-277. §-ában (közokirat hamisítás, magánokirat-hamisítás) vagy a Büntetõ Törvénykönyvrõl szóló 2012. évi C. törvény 342., 343., (közokirat hamisítás), 345. (hamis magánokirat felhasználása) és 346. §-ában (okirattal való visszaélés) meghatározott bûncselekmény elkövetését állapítja meg;

c) Családi Csõdvédelmi Szolgálat

A Családi Csõdvédelmi Szolgálat a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás részére írásban átadja azoknak a természetes személynek a KHR tv. melléklet II. fejezetének 1.1 és 1.6 pontja szerinti adatait (lásd jelen tájékoztató melléklete), akik az adósságrendezési eljárásba adósként, adóstársként vagy egyéb kötelezettként bevonásra kerültek.

  A fenti adatátadásról a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás írásban értesítést küld azon referenciaadat-szolgáltatók részére, akik az érintett természetes személyhez tartozóan a KHR-ben az adatszolgáltatás tárgyát képezõ szerzõdések alapján fennálló követeléssel rendelkeznek.

  A Családi Csõdvédelmi Szolgálat és a KHR tv. 5. § (2) bekezdés szerinti adatátadást elvégzõ referenciaadat-szolgáltató a nyilvántartott személyrõl a szerzõdés illetve az adósságrendezési eljárás idõtartalma alatt értesítést kérhet a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozástól a kezelt adatokban bekövetkezett változásról, a nyilvántartott személynek a természetes személyek adósságrendezési eljárásának kezdeményezésekor tett nyilatkozata alapján.

3. Adatkezelés idõtartama
   a) Lakossági alrendszer (természetes személy ügyfél)

A szerzõdéses jogviszony megszûnését követõen – futamidõ szerinti kötelezettség kifutása vagy az eredeti futamidõ elõtti elõtörlesztés esetén, azaz a teljes tartozás mulasztás nélküli teljes megfizetése esetén (ún. „pozitív szerzõdés”) - az adatok egy munkanapon belül véglegesen és vissza nem állítható módon törlésre kerülnek a KHR-bõl. Amennyiben a fogyasztó írásban kéri, engedélyezi – pozitív tárolhatósági nyilatkozat megadásával a jövõbeni pozitív hitelbírálat érdekében - az adatai a szerzõdés megszûnését követõ 5 évig még a KHR-ben maradhatnak. Ezen kérés bármikor visszavonható, melynek eredményeképpen a nyilvántartott adatok törlésre kerülnek.

A KHR-ben negatív mulasztásként szereplõ tartozásokra (lásd jelen tájékoztató 4a pontja) vonatkozó adatok

   a) amennyiben az ügyfél általi teljesítés következtében szûnik meg a tartozás, úgy a tartozás teljesítésének, kifizetésének napjától számított 1 év után törlõdnek véglegesen és vissza nem állítható módon a KHR-bõl,

   b) amennyiben egyéb módon (pl. pénzintézeti veszteség elszámolásával), úgy az adatok 5 év után kerülnek törlésre.

A nyilvántartott adatok az alább meghatározott idõponttól számított 5 évig maradnak a KHR-ben, és ezen idõszak alatt hozzájárulás nélkül is felhasználhatók a hitelképesség vizsgálatához. Az öt év letelte után véglegesen és vissza nem állítható módon törlésre kerülnek a nyilvántartott adatok
  • csalás miatt elutasított hitelkérelmek esetén az adatátadástól számítva,
  • készpénz helyettesítõ eszközökkel (pl. bankkártya) történõ visszaélések esetén az adatátadástól számítva.

A KHR-ben negatív mulasztásként szereplõ tartozásokra (lásd jelen tájékoztató 4a pontja) vonatkozó adatok – amennyiben a tartozás nem szûnt meg – az átadástól számított 10 évig maradnak a KHR-ben és ezen idõszak alatt felhasználhatók a hitelképesség vizsgálatához az Ügyfél hozzájárulása nélkül is.

Az adósságrendezési eljáráshoz kapcsolódóan a KHR-ben nyilvántartott adatok törlésének idõpontjai:
  • az adósságrendezési eljárás megszûnésének dátuma,
  • a bíróságon kívüli adósságrendezés sikertelensége esetén a Családi Csõdvédelmi Szolgálat részére történõ bejelentésének napja,
  • a bírósági adósságrendezési eljárást elutasító bírósági végzés jogerõre emelkedésének napja,
  • a bíróságon kívüli adósságrendezési megállapodás hatálya megszûnését megállapító bírósági határozat jogerõre emelkedésének dátuma,
  • a bírósági adósságrendezési egyezség hatálya megszûnését megállapító bírósági határozat esetén az ezt megállapító bírósági határozat jogerõre emelkedésének dátuma,
  • az adós (adóstárs) mentesítésérõl szóló bírósági határozat jogerõre emelkedésének dátuma,
  • az adóst mentesítõ határozat hatályon kívüli helyezõ bírósági határozat jogerõre emelkedésének napja,
  • az adósságrendezésnek az adós, adóstárs mentesülése nélküli megszüntetésérõl rendelkezõ bírósági határozat jogerõre emelkedésének dátuma,
  • a bíróságon kívüli adósságrendezés sikeres lezárásának a Családi Csõdvédelmi Szolgálat részére történõ bejelentése napja.
   c) Vállalkozói alrendszer

A szerzõdéses jogviszony megszûnését követõen – futamidõ szerinti kötelezettség kifutása vagy az eredeti futamidõ elõtti elõtörlesztés esetén, azaz a teljes tartozás mulasztás nélküli teljes megfizetése esetén (ún. „pozitív szerzõdés”) - az adatok 5 év után véglegesen és vissza nem állítható módon törlésre kerülnek a KHR-bõl.

A KHR-ben negatív mulasztásként szereplõ tartozásokra vonatkozó adatok

a) amennyiben a mulasztás rendezésre kerül, úgy a késedelmes tartozás megszûnésének napjától számított 5 év után törlõdnek véglegesen és vissza nem állítható módon a KHR-bõl,

b) amennyiben a késedelem fennáll, az adatok felvitelétõl számított 10 év után törlõdnek a KHR rendszerbõl.

Elfogadóhely visszaélés esemény bekövetkezéskor az adatok elévülési ideje a felviteltõl számított 5 év.

4. Információkérés a KHR-ben nyilvántartott adatokról

Az Ügyfél jogosult tájékoztatást kérni arról, hogy milyen adatai szerepelnek a KHR-ben, és ezen adatait mely referenciaadat-szolgáltató adta át. A CASPER Consumer Finance Zrt. a tájékoztatás iránti kérelmet a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozásnak haladéktalanul, de legkésõbb két munkanapon belül továbbítja, amely három napon belül a kért adatokat zárt módon megküldi a CASPER Consumer Finance Zrt-nek, amely azt, a kézhezvételt követõen ugyancsak zárt módon, tértivevényes levélküldemény formájában haladéktalanul, de legkésõbb két munkanapon belül eljuttatja az Ügyfélnek. (KHR tv. 15. § (8))

A KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás a tájékoztatási kötelezettségét - ha az Ügyfél ezt kéri - elektronikus adatközlés útján is teljesítheti. (KHR tv. 15. § (9))

A CASPER Consumer Finance Zrt. a tájékoztatásért költségtérítést és egyéb díjat nem számol fel. (KHR tv. 15. § (7))

5. Kifogásemelés a KHR-ben nyilvántartott adatok kezelése ellen

Az Ügyfél kifogást emelhet adatainak a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás részére történt átadása, azoknak a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás által történõ kezelése ellen, és kérheti a referenciaadat-helyesbítését, illetve törlését. (KHR tv. 16. § (1))

Az Ügyfél a kifogást közvetlenül a CASPER Consumer Finance Zrt-hez vagy a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozáshoz írásban nyújthatja be. (KHR tv. 16. § (2))

A CASPER Consumer Finance Zrt. illetõleg a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás köteles a kifogást annak kézhezvételét követõ öt munkanapon belül kivizsgálni, és a vizsgálat eredményérõl az Ügyfelet írásban, tértivevényes levélküldemény formájában haladéktalanul, de legkésõbb a vizsgálat lezárását követõ két munkanapon belül tájékoztatni. (KHR tv. 16. § (4))

Az Ügyfél adatainak jogellenes átadása és kezelése miatt, illetõleg azok helyesbítése vagy törlése céljából a CASPER Consumer Finance Zrt. és a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás ellen keresetet indíthat. A keresetlevelet a tájékoztató levél kézhezvételét követõ harminc napon belül az Ügyfél lakóhelye szerint illetékes járásbírósághoz kell benyújtani. Határidõben elõterjesztettnek kell tekinteni a keresetlevelet, ha azt a határidõ utolsó napján ajánlott küldeményként postára adták, vagy elektronikus úton az informatikai követelményeknek megfelelõen elõterjesztették. E határidõ elmulasztása miatt igazolásnak van helye. (KHR tv. 17. § (1))

Az Ügyfelet a keresetindítási jog akkor is megilleti, ha a CASPER Consumer Finance Zrt, illetve a KHR-t kezelõ pénzügyi vállalkozás tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget. A keresetlevél benyújtására nyitva álló határidõt ez esetben a tájékoztatási kötelezettségre megállapított határidõ leteltétõl kell számítani. (KHR tv. 17. § (2))

Melléklet – A KHR-ben az Ügyfelekrõl nyilvántartható adatok (KHR tv. melléklet II. fejezete)
1. Természetes személyekkel kapcsolatban nyilvántartható adatok:
1.1. Azonosító adatok:
a) név,
b) születési név,
c) születési idõ, hely,
d) anyja születési neve,
e) személyi igazolvány (útlevél) szám vagy egyéb, a személyazonosság igazolására a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény szerint alkalmas igazolvány száma,
f) lakcím,
g) levelezési cím,
h) elektronikus levelezési cím.
1.2. Az adatszolgáltatás tárgyát képezõ szerzõdés adatai:
a) a szerzõdés típusa és azonosítója (száma),
b) a szerzõdés megkötésének, lejáratának, megszûnésének idõpontja,
c) ügyféli minõség (adós, adóstárs),
d) a szerzõdés összege és devizaneme, valamint a törlesztés módja és gyakorisága,
e) a KHR tv. 11. § (1) bekezdésében meghatározott feltételek bekövetkezésének idõpontja,
f) a KHR tv. 11. § (1) bekezdésében meghatározott feltételek bekövetkezésekor fennálló lejárt és meg nem fizetett tartozás összege,
g) a lejárt és meg nem fizetett tartozás megszûnésének módja és idõpontja,
h) a követelés másik referenciaadat-szolgáltató részére történõ átruházására, perre utaló megjegyzés,
i) elõtörlesztés ténye, ideje, az elõtörlesztett összeg és a fennálló tõketartozás összege, pénzneme,
j) fennálló tõketartozás összege és pénzneme,
k) a szerzõdéses összeg törlesztõ részletének összege és devizaneme.
1.3. Az adatszolgáltatás tárgyát képezõ szerzõdés adatai:
a) az igénylés elutasításának idõpontja, indoka,
b) okirati bizonyítékok,
c) jogerõs bírósági határozat száma, az eljáró bíróság megnevezése, a határozat rendelkezõ részének tartalma.
1.4. A készpénz-helyettesítõ fizetési eszköz használatával kapcsolatos adatok:
a) a készpénz-helyettesítõ fizetési eszköz típusa és azonosítója (száma),
b) a letiltás idõpontja,
c) a letiltott készpénz-helyettesítõ fizetési eszközzel végrehajtott mûveletek idõpontja, száma, összege,
d) a jogosulatlan felhasználások száma,
e) az okozott kár összege,
f) a bírósági határozat jogerõre emelkedésének idõpontja,
g) perre utaló megjegyzés.
1.5. A hozzájárulás megtagadásával kapcsolatos adatok:
a) a nyilatkozat kelte (hely, dátum),
b) a referenciaadat-szolgáltató azonosító adatai,
c) az ügyfél azonosító adatai,
d) a hozzájárulás megtagadására utaló megjegyzés.
1.6. az adósságrendezési eljárást kezdeményezõ adós, adóstársa, továbbá az adósságrendezési eljárásban az adós mellett résztvevõ egyéb kötelezettre vonatkozóan:
1.6.1. Az adósságrendezési eljárásnak az adósságrendezési nyilvántartás szerinti ügyazonosító száma,
1.6.2. Az adósságrendezési eljárás adatai:
a) az adósságrendezési eljárás kezdeményezése benyújtásának dátuma,
b) az adósságrendezési eljárás típusa (bíróságon kívüli vagy bírósági adósságrendezés)
c) az adósságrendezési eljárás kezdõ dátuma:
ca) a bíróságon kívüli adósságrendezés kezdeményezésérõl a Családi Csõdvédelmi Szolgálat által közzétett hirdetmény dátuma, vagy
cb) a bírósági adósságrendezést elrendelõ bírósági határozat jogerõre emelkedésének napja,
d) az adósságrendezésben érintett fõhitelezõ adószáma, megnevezése,
e) az adósságrendezési eljárásban az adósságrendezés tárgyában történõ megegyezés:
ea) a bíróságon kívüli adósságrendezési megállapodás létrejöttének dátuma, vagy
eb) a bírósági adósságrendezési egyezséget jóváhagyó bírósági végzés jogerõre emelkedésének napja,
f) az adósságrendezési eljárás megszûnésének napja:
fa) a bíróságon kívüli adósságrendezés sikertelenségének a Családi Csõdvédelmi Szolgálat részére történõ bejelentése napja, vagy
fb) a bírósági adósságrendezési eljárást elutasító bírósági végzés jogerõre emelkedésének napja,
fc) a bíróságon kívüli adósságrendezési megállapodás hatálya megszûnését megállapító bírósági határozat jogerõre emelkedésének napja
fd) a bírósági adósságrendezési egyezség hatálya megszûnésének bírósági megállapítása esetén az ezt megállapító bírósági határozat jogerõre emelkedésének napja,
fe) az adós (adóstárs) mentesítésérõl szóló bírósági határozat jogerõre emelkedésének napja,
ff) az adóst mentesítõ határozatot hatályon kívül helyezõ bírósági határozat jogerõre emelkedésének napja,
fg) az adósságrendezésnek az adós, adóstárs mentesülése nélküli megszüntetésérõl rendelkezõ bírósági határozat jogerõre emelkedésének napja,
fh) a bíróságon kívüli adósságrendezés sikeres lezárásának a Családi Csõdvédelmi Szolgálat részére történõ bejelentése napja
g) az adósságrendezési eljárás szakaszai: „Kezdeményezés benyújtása”, „Kezdeményezett”, „Megegyezett”, „Lezárt”
1.6.3. Az ügyfél érintettsége (adós, adóstárs, az adósságrendezési eljárásban részt vevõ egyéb kötelezett).
2. Vállalkozásokkal kapcsolatban nyilvántartható adatok:
2.1. azonosító adatok: a) cégnév, név,
b) székhely,
c) cégjegyzékszám, egyéni vállalkozói igazolvány szám,
d) adószám.
2.2. Az adatszolgáltatás tárgyát képezõ szerzõdés adatai:
a) a szerzõdés típusa és azonosítója (száma),
b) a szerzõdés megkötésének, lejáratának, megszûnésének idõpontja,
c) a szerzõdés megszûnésének módja,
d) a szerzõdés összege és devizaneme, valamint a törlesztés módja és gyakorisága,
e) a KHR tv. 14. §-ban meghatározott feltételek bekövetkezésének idõpontja,
f) a KHR tv. 14. §-ban meghatározott feltételek bekövetkezésekor fennálló lejárt és meg nem fizetett tartozás összege,
g) a lejárt és meg nem fizetett tartozás esedékességének idõpontja és összege,
h) a lejárt és meg nem fizetett tartozás megszûnésének idõpontja és módja,
i) a követelés másik referenciaadat-szolgáltató részére történõ átruházására, perre utaló megjegyzés,
j) elõtörlesztés ténye, ideje, az elõtörlesztett összeg és a fennálló tõketartozás összege, valamint pénzneme,
k) fennálló tõketartozás összege és pénzneme,
l) a szerzõdéses összeg törlesztõ részletének összege és devizaneme.
2.3. Azon pénzforgalmi számlákkal kapcsolatos adatok, amelyeken sorba állított követeléseket tartottak nyilván:
a) a pénzforgalmi számla vezetésére vonatkozó szerzõdés azonosítója (száma),
b) a sorba állított követelések összege és devizaneme,
c) a követelések sorba állításának kezdõ és megszûnési idõpontja,
d) perre utaló megjegyzés.
2.4. A készpénz-helyettesítõ fizetési eszköz elfogadására irányuló szerzõdésre vonatkozó adatok:
a) a szerzõdés megkötésének, lejáratának, megszûnésének, felfüggesztésének idõpontja,
b) perre utaló megjegyzés.
MNB tájékoztató a KHR-rõl
Tájékoztató letöltése